Školenia učiteľov
V priebehu pilotovania sme zistili, že ak chceme GV skutočne začleniť do jednotlivých predmetov, musíme učiteľov vhodne motivovať a tiež im poskytnúť „za hrsť“ informácií, nápadov a inšpiratívnych aktivít. Pre ostatných učiteľov školy bol pravým bližším stretnutím s GV trojdňový školský seminár, ktorý sa uskutočnil koncom augusta 2012 a absolvovalo ho 14 učiteľov. Na seminár si každý z projektového tímu pripravil modelovú hodinu alebo zážitkovú hru na niektorú z tém GV. Učitelia si modelové hodiny a zážitkové hry zažili v úlohách žiakov, po aktivite vždy nasledovala diskusia, ako to prežívali z pozície žiaka a ako z pozície učiteľa. V diskusii odznievali aj návrhy, ako by sa daná aktivita mohla využiť v iných predmetoch. Priamo na seminári si učitelia v jednotlivých predmetových komisiách rozdiskutovali a navrhli konkrétne možnosti, ako sa dá globálne vzdelávanie začleniť do ich predmetov – návrhy tém, možností, aktivít. Zaujímavý nápad vznikol napríklad v PK slovenského jazyka, kde si stanovili témy GV za východisko pri výbere témy SOČ-ky v nastávajúcom školskom roku. Školský seminár bol obrovským posunom v našej práci v tejto oblasti. Význam školenia sa ukázal hneď v septembri pri tvorbe časovo-tematických plánov, kde sme začleňovali globálne vzdelávanie ako globálnu dimenziu do všetkých vyučovacích predmetov. Pre účastníkov semináru to bola celkom jasná a zrozumiteľná úloha, kým ostatným kolegom to spôsobovalo problémy.
Druhý dvojdňový školský seminár (teraz už hodnotiaci) sa uskutočnil v novembri 2012. Na seminári sme zhodnotili, čo sa nám za obdobie realizácie projektu podarilo, na čo sme hrdí, čo naopak ešte treba dotiahnuť, ale tiež ako a kde budeme smerovať v oblasti globálneho vzdelávania v budúcnosti. Inšpiratívnym bol návrh založiť si školskú webovú stránku venovanú globálnemu vzdelávaniu, kde by svojimi námetmi a nápadmi mohli prispievať učitelia školy.